Marketing

strategie

marketing

concept
Independent

Sales &

marketing

Independent Sales & Marketing maakt van jouw marketing strategie geen dik verslag maar juist een concreet en toepasbaar verhaal, liefst op hooguit één A4-tje

Marketing strategie:

beginnen bij het begin

Het marketing en sales impact wordt steeds belangrijker binnen organisaties. Het samenspel van deze twee afdelingen kan tot mooie resultaten leiden, vooral als beiden op elkaar af gestemd zijn. Bij Independent Sales & Marketing beleggen wij beide vakgbieden om de juiste mix af te stemmen voor ondernemingen. Daarbij beginnen we bij het begin. Dus niet vanuit de verkoopcijfers een product aanprijzen in actie, maar juist kijken waar de markt om vraagt en dat af stemmen met de juiste mix. Dit doen wij in een marketing concept.

Marketing
concept

Zie het opbouwen van een marketing concept als het bouwen van een huis; je begint bij het fundament, daarna de begaande grond, de eerste verdieping, de tweede verdieping en daarna het dak. Zonder een goed fundament staat het huis niet goed.
Vanuit een marketing strategie (die wij samen opstellen voor jouw onderneming) gaan we kijken welke acties bijdragen aan het bereiken van de gewenste strategie. Zo staat al snel de begaande grond van ons huis en gaan we steeds een stap verder om een verdieping hoger te komen. Hoe hoog ons huis wordt, hangt af van jouw wensen voor de marketing die we gaan inzetten. Natuurlijk krijg je daarbij ook marketing advies van ons.

Marketing advies:
wat wel doen en wat weglaten

Je snapt dat een marketing strategie of – concept even opzetten geen plug and play is. Had je vroeger nog maar 3 verschillende soorten marketing waar je mee kon volstaan, nu zijn er zo veel meer dat je door de bomen het bos niet kunt zien. Welke vorm van marketing past nu het beste bij jouw organisatie? Of is er ook een combinatie van verschillende marketing vormen mogelijk? Daarvoor heb je echt marketing advies nodig, wat wij jou goed kunnen geven. We gaan goed kijken welke tools je het beste kunt gebruiken om het beste resultaat te bereiken. Helaas komt het soms ook wel eens voor dat je beter een bestaande tool kunt weglaten voor een beter resultaat. Maar voor elke deur die dicht gaat, gaat er ook weer eentje open. Dat geldt ook in de marketing!

Marketing vraagstukken

Heb jij al een mooie marketingstrategie voor jouw organisatie geformuleerd en wil je alleen een second opinion of deze ook goed is? Of heb je andere marketing vraagstukken waar je graag eens met ons over wilt praten? Dan kan dat natuurlijk ook. Wij brainstormen graag met ondernemers over marketing en sales uitdagingen. Kijk onder brainstormen welke mogelijkheden er allemaal voor je zijn.