Brainstormen in het nieuwe ondernemingstijdperk

We zijn massaal aan het bedenken van ideeën om onze omzet op pijl te houden nu we volgens het nieuwe normaal moeten gaan werken. En daarbij komen er veel leuke ideeën naar voren. Bij IS&M vinden wij dat ieder idee briljant is. Het gaat er alleen om hoe je het briljante idee vertaald naar mogelijkheden voor jouw onderneming. IS&M kan met je meedenken met deze vertaling en waar mogelijk jouw briljante idee nog net een klein extra toevoeging geven waardoor het nog beter gaat slagen in deze nieuwe markt.

Meedenken in mogelijkheden en kansen

Alleen maar positief meedenken met jouw briljante idee is natuurlijk niet genoeg. Het idee kan natuurlijk kansen bieden bij nieuwe doelgroepen of markten (we spreken dan van segmentatie of productmarktcombinaties). Maar zoals Johan Cruijff ooit zei: “ieder voordeel heb ook zijn nadeel”. Bij jouw idee zijn er ook nadelen. Daar staan wij ook uitgebreid bij stil door tegen te denken. Wat zijn bedreigingen voor dit idee en wat kunnen we doen om deze om te buigen naar kansen?

Het mee- en tegendenken wat IS&M met jouw briljante idee doet, kun je natuurlijk ook omdenken noemen. Met omdenken kom je verder als je er vrij blanco in gaat. Vandaar dat wij enkel op basis van een telefonische intake van 10 minuten jouw brainstorm in gaan. Dan komen de meest fantastische plannen naar voren, om jouw briljante idee vorm te geven.

Brainstormsessie bij IS&M:
kort en effectief

Als pragmatische ondersteuners zijn wij niet van hele verhalen op papier zetten. Dat doen wij dus ook niet bij onze brainstormsessies. Maar je mag wel van ons verwachten dat we je een keuze mogelijkheid bieden voor het brainstormen (of omdenken als je het zo wilt noemen).

Je kunt zelf kijken waar jij behoefte aan hebt:

• Een online omdenksessie van 60 minuten met Eric
• Of een live brainstormsessie van 120 minuten waarbij Eric en Madelon aanwezig zijn, dit kan op locatie of bij MediA12